PROPERES CONVOCATÒRIES

...

Tradueix/Traduce/Translate

Cerca en el bloc

dimarts, 14 d’octubre de 2008

Les obres de Garcilaso començaran aquest mes

Una vegada adjudicat el concurs públic, el proper dia 28 d'octubre començaran les obres prèvies d'acondicionament d'instal·lacions elèctriques i altres serveis.
La durada de les obres estava prevista en 7 mesos, però l'empresa constructora s'ha compromès a enllestir-les en només 5, així que cap a principis d'abril si tot va bé ja podrem gaudir de la reforma del carrer.
Paral·lelament a les obres, des del Districte hem estat parlant i acordant la distribució de les zones de càrrega i descàrrega amb els comerciants del carrer, i alhora hem estat buscant emplaçaments alternatius per a les places d'aparcament que es perden.
Pel que fa a les zones de càrrega i descàrrega, ja hem arribat a un acord amb la Unió de Botiguers del barri Congrés-Indians i amb els comerciants individuals del carrer.
Per l'aparcament, incrementarem les places al carrer Manigua de manera que l'impacte sobre el nombre de llocs al barri serà gairebé inapreciable. Cal pensar, a més, que les zones de càrrega i descàrrega es converteixen en aparcament lliure fora de l'horari comercial.
Us penjo aquí un article molt interessant del prestigiós urbanista OLE THORNSON, que va ser publicat a la revista Carrer, de la Federació d'Associacions de Veíns de Barcelona, i que dóna una idea de quins paràmetres s'han de fer servir per dissenyar els espais urbans. Si us el voleu baixar, cliqueu aquí.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Una obra que ajudara als veins i al comerç, pero no hem de baixar la guardia encara queden moltes coses per fer al barri, haurem de fer un seguiment de les obres i aprofitar per fer una reordenacio del carrer. Mes llum, mes espai, mes barri!!!. Potenciar el aparcament es una asigantura pendent que haurem d´abordar a mig plaç

Anònim ha dit...

La meva pregunta volta sobre l'aparcament, problema principal del barri.
Contemplem sinò l'evolució de les ùltimes intervencions d'urbanització al barri: Carrer Francesc Tàrrega, tram entre Garcilaso i Alexandre Galí, es va millorar la seva estètica amb la perdua total de places d'aparcament.
Carrer Pinar del Rio. Millora de serveis i estética, perdua de places d'aparcament.
I ara li toca el torn al carrer Garcilaso. Millora estètica, perdua de places d'aparcament.
El Senyor Fernández Velilla apunta que arrengarán el problema modificant l'aparcament del carrer Manigua. Amb això solucionarà el problema de ben pocs si te present que el Carrer Manigua, habitualment està col.lapsat i les zones de carga y descarga, tots sabem que quan acaba l'horari comercial, ja están plenes de vehicles que en poden fer ús i a les 20:00 hores ja no si pot aparcar. La solució a de ser a curt termini, doncs com a barri ens perjudica. com a exemple, comentar que fa uns dies un grup de professionals es va voler reunir en un dels restaurants que hi ha en aquesta zona. Va quedar descartat precisament per la dificultat i el dèficit de places de parking a la zona. Això va en contra dels comerciants i s'hauría de tindre en consideració.

Enric Fernández-Velilla ha dit...

La remodelació del carrer Garcilaso ha estat consultada amb veíns del carrer i botiguers.
Dilluns es van acordar les zones de càrrega i descàrrega necessàries pels comerciants i els seus horaris. Aquestes places són d'aparcament a la nit, per tant tot el carril destinat a aparcament serà aprofitable durant la nit.
En cap cas es perden 150 places d'aparcament, si us plau els agrairia que comptessin amb realisme. Pel fet de deixar d'aparcar a ambdós costats només en el tram de Matanzas a Francesc Tàrrega es perdran 30 places d'aparcament, de les que en recuperarem 20 al carrer Manigua. Això vol dir que en tota l'actuació NOMÉS ES PERDEN 10 PLACES D'APARCAMENT, obtenint a canvi un eix de vianants agradable, adaptat i bonic.
Encara que no tothom ha d'estar-hi d'acord amb totes les actuacions, agrairíem que els comentaris es basessin en un coneixement profund dels acords i del projecte, i en càlculs realistes sense exageracions. La informació rigurosa no ha d'estar renyida amb la discrepància.

Enric Fernández-Velilla ha dit...

En aquest moment, a més, estem redactant un pla per dotar el barri de Congrés-Indians de les places d'aparcament públic que siguin necessàries.
El districte és sensible a aquest problema i estem treballant per resoldre'l en un termini curt de temps.

Anònim ha dit...

Apreciat Senyor Fernández Velilla. No és per discrepancia sinò per preocupació.
Atenent a la seva idea, avui he anat a comptar els vehicles. Tenint present que la reforma afecta al tram de carrer ubicat entre el Passeig Maragall i el Carrer Olesa, he realitzat el recorregut a peu. Al arribar al carrer Olesa, he comptat 144 vehicles. Aleshores no entenc com, si els planells indiquen que la reforma és de dos carrils de circulació (en els que s'adequaran les zones de càrrega)i un dels quals segons indica vosté serà per aparcar a la nit, on pensa situar a la resta. Indica que 20 places al Carrer Manigua. En falten unes quantes, no creu? Potser no serán exactament 144 però segur que tampoc són les 10 que indica que es perderán en tota la actuació que entenc que abarca desde Maragall fins a Olesa.
En cas de que el projecte no sigui com indiquen els plànols que hi ha en el blog, podría explicar-nos en unes linees en que ha variat bàsicament.

Gràcies

Enric Fernández-Velilla ha dit...

El carril de la dreta, des d'Olesa fins a Acàcies serà d'aparcament tot el dia excepte en les zones de càrrega i descàrrega.

Javier Cuchí ha dit...

Suposo que al carrer Manigua es poden incrementar les places d'estacionament orientant-les en semi-bateria entre Garcilaso i Pinar del Rio tal com estan entre Garcilaso i Alexandre Galí. Restaria, si es fes així, només un carril de circulació en el tram afectat, però es pot aguantar, no es un carrer amb massa trànsit.

Amb tot, senyor Fernández-Velilla, està molt bé que es parli amb veïns i comerciants dels carrers afectats, naturalment, però s'ha de tenir en compte que totes aquestes obres i maniobres, tant les temporals com les definitives, afecten al conjunt del barri i poden afectar directa i properament als veïns i comerciants dels carrers propers tant com als veïns i comerciants del carrer en qüestió.

Quan es van fer Garcilaso i Manigua de sentit únic de circulació (i inicialment també Alexandre Galí) no va ser un problema exclusiu dels veïns d'aquests carrers: el problema -que encara persisteix- es va crear tant al barri dels Indians com al «territori apàtrida» (li dic així perquè no som pròpiament ni Congrés ni Indians) d'Acàcies-Maragall-Prat d'En Roquer. I ningú no ens va consultar res.

Enric Fernández-Velilla ha dit...

Estem completament d'acord en que totes les obres s'han de parlar amb els veíns i acordar amb ells els temes abans de tirar-les endavant. Ara ho estem fent, i ho podreu comprovar durant els propers mesos amb altres obres que hem de fer al barri.
És veritat, també, que segons quines obres ultrapassen l'impacte sobre un carrer i afecten tot el barri. Per això en tots els processos participatius hi està l'Associació de Veíns, doncs el seu objectiu és representar als veíns del barri en la seva globalitat, i la Unió de Botiguers, en representació dels comerciants.
No estic d'acord en que la part nord del barri, el triangle que vostè esmenta, estigui oblidada. Pertany a la zona dels Indians, encara que sí que hem observat que no hi ha una representació clara en l'Associació de Veíns. De tota manera no oblidi que com a Conseller de Barri estic sempre a la seva disposició per aquells temes que vostè consideri importants pel barri. Si ho desitja ens podem reunir una tarda i parlar-ne.

Javier Cuchí ha dit...

No he dit pas que estigui especialment oblidada en general; simplement he fet al·lusió a un cas concret, suposo que perquè l'he patit més directament.

I, bé, vostè diu que el territori apàtrida pertany a l'àmbit de barri dels Indians. No hi estic d'acord, pero no pensi que això és un retret a l'actuació municipal o al plantejament de les divisòries dels barris: s'hagués fet, com s'hagués fet, seguiria essent territori apàtrida perquè la personalitat, el color, d'un barri o d'un indret específic d'un barri la hi donen els seus habitants, no l'administració (i així ha de ser). El problema som els habitants, que no hem adquirit -per raons sociològiques llargues d'explicar, però d'altra banda ben evidents- una bona, estructurada i plena consciència de veïnat.