PROPERES CONVOCATÒRIES

...

Tradueix/Traduce/Translate

Cerca en el bloc

divendres, 29 d’octubre del 2010

El Pla d'Ascensors ha sortit avui al Plenari Municipal

Avui, al Plenari de Ciutat, el Regidor Ramon García-Bragado ha presentat el balanç de dos anys del pla d'ascensors a la ciutat de Barcelona. Tots els grups municipals han estat d'acord en que era una mesura necessària perquè a la ciutat hi ha més de 8000 edificis sense ascensor i les estadístiques diuen que estan habitats especialment per gent gran.
Entre els dubtes que han expressat els grups de l'oposició, estava un rumor que ha corregut pel nostre barri, i que és totalment infundat amb les xifres a la mà: es diu que s'està trigant més de 90 dies a pagar les subvencions als ascensoristes. El Regidor García-Bragado ho ha negat rotundament i ha convidat els altres regidors a examinar les xifres actuals.
També s'ha parlat de la possible reducció de les subvencions al 50% enlloc del 60% per a l'any 2011. La resposta del regidor ha estat que de cara a la nova convocatòria és cert que s'està treballant en un marc de reducció dels ajuts, però que cal tenir en compte diversos factors: en aquest moment no hi ha cap escala a la ciutat que hagi rebut el 60% (al nostre barri estem sobre el 50-55%). A més cal considerar també que amb la reforma de la llei de l'IVA, part de l'obra es beneficia d'una reducció de l'impost del 16 al 8%, i també que les obres de reforma es poden desgravar parcialment de la declaració de la renda, cosa que abans no passava.

4 comentaris:

ALFREDO ha dit...

Hi ha alguna manera d'evitar les comissions que s'emporten els administradors de la finca, que apart de cobrar els seus honoraris s'emporten un 5% per la cara?
Com a mínim alguna manera de fer-les públiques?

Enric Fernández-Velilla ha dit...

Hola Alfredo,
Moltes comunitats han decidit no fer els tràmits a través dels seus administradors, precisament per estalviar-se aquestes comissions. Per sort, entre nosaltres, els ascensoristes i l'Oficina de l'Habitatge, els donem eines perquè no tinguin cap problema si ho volen tirar endavant sols.
Pel que fa a les comissions en si, moltes comunitats paguen menys de quota anual als administradors si en el contracte s'explicita que tràmits extraordinaris queden exclosos de les quotes ordinèries. En aquests casos els administradors cobren el servei que fan a fora de contracte i que els suposa una feina extra.
Amb això no entro en si les comissions són molt altes o no. Aquells qui no les trobin equilibrades poden tirar endavant l'ascensor sense l'administrador i no tenir cap problema.

ALFREDO ha dit...

El probelma és que l'administrador no ha fet absolutament res. Tot ho hem gestionat els veíns: hem anat a les reunions, hem sol·licitat la informació, hem proposat les reunions per informar els altres veíns, hem trucat a les empreses per demanar pressupostos, els hem comparat, hem negociat amb ells, ..., lúnic que feia l'administrador era transferir els diners que aportàvem des de feia mesos al compte de la comunitat, cosa que va fer amb uns mesos de retard, quedant-se els interessos.
Per a rematar-lo, ens hem assabentat de la comissió per que van penjar una fotocòpia amb un 5% escrit a sobre seguit del nom de l'administrador.
Aixó em fa pensar que s'emporten comissió de totes les obres hagin o no intervingut en els tràmits, sense que ho sàpiguen els veíns. Em sembla realment una pràctica "mafiosa" que podem demostrar, però que els veíns hauríen de saber.
Per descomptat als nostres estatuts (inexistens) no hi figura cap menció a aquesta pràctica.
Crec que ja saps de quin administrador estem parlant.......

ALFREDO ha dit...

Volia dir que "no" podem demostrar, no tenim rebuts ni càmeres ocultes...